Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ • ΣΥΝΘΕΣΗ & ΣΥΝΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
(ARCH311)
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΡΟΚΑΚΗΣ
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ • ΣΥΝΘΕΣΗ & ΣΥΝΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ARCH311 - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΡΟΚΑΚΗΣ
Πρόκειται για μικτό αρθρωτό μάθημα σε έξη θεματικές ενότητες ανά δύο εβδομάδες έκαστη.
Οι θεματικές ενότητες αφορούν την εννοιολογία του μεσογειακού τουρισμού υπό το πρίσμα του παραθερισμού και με βάση την ανθρώπινη ανάγκη για αναψυχή. Η διάρθρωση του μαθήματος περιλαμβάνει μικρά θεωρητικά-κριτικά εναύσματα στην αρχή κάθε ενότητας, που αποσκοπούν στην διερεύνηση, μελέτη, ανάλυση και αξιολόγηση των ευρημάτων, αλλά και διαγραμματικές/προγραμματικές προτάσεις των συμμετεχόντων σε αντιστοίχιση με τα κριτικά τους σχόλια για κάθε ενότητα.
Οι ενότητες λειτουργούν ως «κεφάλαια» ενός «βιβλίου», που ολοκληρώνεται στο τέλος του μαθήματος μετά από 12 εβδομάδες.
Προηγμένα Ψηφιακά Εργαλεία στο Σχεδιασμό και την Κατασκευή (Παραμετρικός Σχεδιασμός)
(ARCH230)
Σωκράτης Γιαννούδης, Αλέξανδρος Βαζάκας
Προηγμένα Ψηφιακά Εργαλεία στο Σχεδιασμό και την Κατασκευή (Παραμετρικός Σχεδιασμός)
ARCH230 - Σωκράτης Γιαννούδης, Αλέξανδρος Βαζάκας
Το μάθημα, σε ένα πρώτο επίπεδο διερευνά τις δυνατότητες του ψηφιακού σχεδιασμού στη σύνθεση και κατασκευή αρχιτεκτονικού χώρου ή στοιχείων του. Εξετάζει τρόπους και μεθόδους στον ψηφιακό σχεδιασμό όπως η τοπολογική μορφοποίηση, οι τεχνικές animation, ο αλγοριθμικός και παραμετρικός σχεδιασμός (generative και associative design), η παραγωγή «οικογενειών» μορφών (population thinking), η ιεράρχηση στοιχείων της σύνθεσης, δίνοντας έμφαση στην ενοποίηση του ψηφιακού μοντέλου από το διάγραμμα ως την κατασκευή (CAD/CAM), και στη σχέση μεταξύ γεωμετρίας, υλικών και τεχνικών. Το διάγραμμα και ο παραμετρικός σχεδιασμός είναι σημαντικά διδακτικά και συνθετικά εργαλεία: το διάγραμμα δίνει δυνατότητες για νέες αναζητήσεις στην οργάνωση της πληροφορίας και ανταποκρίνεται στην ανάγκη διαχείρισης ετερόκλητων και σύνθετων φαινομένων. Ο Παραμετρικός σχεδιασμός επιτρέπει αφ’ ενός την ιεράρχηση των στοιχείων της συνθετικής ιδέας μέσα από περιορισμούς που θέτουν η γεωμετρία, τα υλικά και οι χρήστες, και αφ’ ετέρου δίνει τη δυνατότητα γρήγορης υλοποίησης της αρχιτεκτονικής μέσα από τα εργαλεία CAM που διαθέτει το εργαστήριο Προπλασμάτων και Τεχνολογικών εφαρμογών. Στο μάθημα θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται (ολικά ή εν μέρει) πρωτότυπα κατασκευών μικρής κλίμακας, με δυνατότητα ευρείας ανάπτυξης τους στο δημόσιο χώρο. Ο ψηφιακός σχεδιασμός νοείται ως μεθοδολογικό και όχι μόνο απεικονιστικό εργαλείο στη συνθετική διαδικασία και στην κατασκευή, και η κατανόηση των σχετικών μετατοπίσεων που φέρνουν αυτές τεχνικές στη σχεδιαστική διαδικασία αποτελεί κύρια ενασχόληση του μαθήματος. Εξετάζονται οι ψηφιακές δυνατότητες στην επεξεργασία σύνθετων κτιριολογικών προγραμμάτων, και στην εφαρμογή κατασκευαστικά περίπλοκων γεωμετριών.